Szakmai Napok'18 élménybeszámoló 3.- Workshopok2018/03/17

A Szakmai Napok utolsó napján a workshopoké volt a főszerep.

Szakmai Napok utolsó napján az interaktív fejlődésre koncentráltunk: két idősávban összesen négy workshopra jelentkezhettek az érdeklődők, melyek során gyakorlatban próbálhatták ki magukat különböző területeken. A workshopok az esemény támogatóival együttműködésben jöhettek létre.

A Bespoke Principles egy különleges szervezetfejlesztő cég, amely többek szervezetdiagnosztikával és vezetőfejlesztéssel foglalkozik. A cég alapítóját, Benyovszky Tündét kértük fel, hogy tartson workshopot flow élmény témában. A résztvevők megismerkedhettek a Csíkszentmihályi Mihály közreműködésével kifejlesztett fligby szimulációval. Az első naptól kezdve a benyomásokon át a döntéshozatalig jópár témába belekóstoltak a résztvevők, ami érinthet egy ügyvezető igazgatót. Tünde megvilágította azt a tényt, hogy az érzelmek tudatosítása, munkatársaink hangulatának felismerése mennyire fontos és milyen komplex feladat. A workshop végén a résztvevők ki is próbálhatták magukat az érzelmek felismerésében, Tünde pedig a legtöbb jó választ adóknak fligby hozzáféréssel kedveskedett.

ws_bespoke.jpg

A Centaer Consulting gamification-nel, azaz játékosítással foglalkozik. Ennek lényege a játék motivációival átalakítani, játékosítani az üzleti folyamatokat, a dolgozók mindennapi munkáját. Workshopjuk első felében egy kis elméleti bemutatót hallhattak a résztvevők Farkas Lászlótól, a Centaer gamification szakértőjétől, majd csoportokat alkottak, és egy esetet kellett megoldaniuk. A feladat egy 9 hetes játékosítási rendszer kialakítása volt egy telekommunikációs cég dolgozóinak. A megoldást még Gáll Tamás alapító és Bordács Rita segítette. Született sporttal kapcsolatos megoldás, szimuláció és utazás is, végezetül pedig a Centaer által megvalósított programra is fény derült.

ws_centaer.jpg

Az Unilever egy több mint 400 márkát forgalmazó, 190 országban értékesítő multinacionális cég. Vállalati célkitűzésük kimondja, hogy a sikerhez szükség van arra, hogy „a vállalati viselkedés legmagasabb színvonalát tanúsítsuk mindenkivel szemben, akivel együtt dolgozunk, a közösségekkel szemben, amelyeket megérintünk, és a környezettel szemben, amelyre hatással vagyunk”. Ezen elvet követően tartott a cég egy kifejezetten érdekes állásinterjúkról szóló workshopot a Szakmai Napok résztvevőinek.

ws_unilever2.jpg

Az alkalmon szó volt az interjúk felépítéséről, az odáig vezető útról és sok hasznos tippről, trükkről, amelyek segítséget nyújthatnak munkakeresés során. Első lépésként egy megfelelő önéletrajz elkészítése, vagy akár egy LinkedIn profil létrehozása volt a fő szempont. A motivációs levelek elkészítéséről is esett néhány szó, ám a hangsúly az összképre helyeződött.

A továbbiakban az interjúra való felkészüléshez kaptak tanácsot a jelenlévők, mint például utánanézni az adott cégnek és szaknyelvnek. Végül az interjún való részvételt, az ott elvárt viselkedést fejtette ki az előadó, Harmati Gréta.

A Loxon egy 2000-ben alapított szoftverfejlesztéssel foglakozó cég, amely integrált hitelezési és kockázatkezelési szoftvermegoldásokat kínál a pénzügyi szolgáltatási ágazat számára. A vállalat sikeres startupnak bizonyult így ehhez mérten gyorsan növekszik. A Szakmai Napokon „Mit csinél egy business analyst?” címmel tartottak workshopot. A business analyst nem csak elemez egy excel tábla előtt vagy dolgozik adatbázisokban.
A Loxonnál az IT üzleti elemző folyamatosan figyeli az ügyfelek igényeit, és kommunikál velük, majd a fejlesztők munkáját tesztelik, végül bemutatják az ügyfeleknek.

ws_loxon.jpg

A workshop interaktív részében kis csoportokban elméleti síkon sört készítettek a jelenlévők, majd megnézték az árakat, az igényeket, a minőséget, kalkuláltak a változókkal, aztán a folyamat végére kialakították a végleges terméket. Zárásképpen pedig közösen elfogyasztották a Loxon kézműves söreit, amelyet ezen különleges alkalomra hoztak az előadók.

 

Fotó: Nidermayer Nóra/Liska Tibor Szakkollégium

Bárdos Kata Kincső és Szabó Emese

« Vissza a hírekhez